· 

「インプット」

「CROSS」30×40cm
「CROSS」30×40cm

「インプット」

 

 

エッセイは自分の中のアウトプットであるが、それには知識や情報や体験をインプットしなくては出てこない。

ネタが尽きて何にも書けないと、もっともっとインプットしなきゃなあ、とその必要性を強く感じるのである。

具体的には、新聞や本をたくさん読み、知らないことや変わったことをどんどん体験して、全ての経験を自分のものにしなくてはいけない。

それにはただダラダラと生きていては始まらない。

主体的に周りの物事や世界に関わっていかなくてはいけないのだ。

 

物を書くには、そうやって自分の中に、積極的にエッセンスを溜め込んでいくことが必要不可欠である。

自分の内側を見ることはもちろん必要だが、いつも内向きでいたら、物などかけないのである。

作家ほど、積極的に外と関わってなくちゃいけない。

外と関わって、自分に全ての知識・情報・体験をインプットするのだ。


"Input"

 

 

An essay is an output within me, but it does not come out without inputting knowledge, information, and experience.

When I run out of material and can't write anything, I strongly feel the need to input more and more.

Specifically, you have to read a lot of newspapers and books, experience more and more things you don't know or change, and make every experience your own.

It doesn't start when you just live lazily.

You have to be proactively involved in the things around you and the world.

 

In order to write things, it is indispensable to actively accumulate essence in yourself in this way.

Of course it is necessary to look inside yourself, but if you are always inward, you cannot write anything.

The more a writer, the more actively he has to be involved with the outside world.

Get involved with the outside world and input all your knowledge, information, and experiences to yourself.